Studiu de caz
Setarea proceselor interne de lucru în departamentul de contabilitate și evaluarea contabililor
Evaluarea departamentului de contabilitate: procesele interne de lucru și nivelul de calificare a contabililor
Sarcină - Soluţie - Rezultat
SARCINĂ:
În anul 2021 compania Vioser Consulting a primit o solicitare de servicii din partea unei companii cu capital străin și anume să evaluăm nivelul de performanță și eficiență a proceselor de lucru în cadrul departamentului de contabilitate al companiei Client.
Acest proiect a fost o provocare pentru noi întrucât este unul complex, de durată și rezultatele le poți vedea doar în timp.
SOLUȚIE:
Experții companiei Vioser Consulting au setat Planul de acțiuni pentru fiecare solicitare separat și a realizat următoarele:
- testarea contabililor;
- determinarea nivelului profesional al contabililor;
- analiza proceselor de lucru existente în departamentul de contabilitate;
- elaborarea raportului de analiză: soluții de optimizare a proceselor și creștere a performanței contabililor;
- implementarea soluțiilor propuse și evaluarea rezultatelor ca impact în dinamică.
Vioser Consulting a menținut o comunicare strânsă și eficientă cu Clientul, în special cu contabilii pe toată durata proiectului. Orice procedură de lucru existentă a fost analizată în cele mai mici detalii pentru ca ulterior să fie posibilă realizarea unei optimizări eficiente și generatoare de impact pozitiv.
REZULTAT:
Ca urmare a acțiunilor realizate în cadrul companiei Client, aceasta a obținut:
- nivelul de performanță al fiecărui contabil;
- nivelul de eficiență cu care se lucrează în echipă;
- proceduri de lucru optimizate în departamentul contabilitate, astfel timpul utilizat pentru același volum de lucru s-a redus;
- îmbunătățirea nivelului de raportare în departament și către administrație.
Departamentul de contabilitate al companiei Client va activa în continuare cu o eficiență de minim 25% mai mare întrucât au fost excluse activitățile care se dublau, s-au implementat soluții IT care reduc semnificativ timpul și erorile și s-a setat o comunicare și raportare internă optimă astfel încât într-un timp rezonabil să se obțină beneficiu maxim.