Ce acțiuni trebuie luate pentru a gestiona eficient compania din punct de vedere financiar pe timp de criză?

În situații de crize economice, este important să continuați să monitorizați și să analizați fluxurile de numerar. Este foarte recomandabil să întreprindeți operativ următoarele acțiuni:

Ajustați continuu planurile financiare

Un antreprenor ar trebui să ia în considerare mai multe scenarii pentru o eventuală desfășurare a evenimentelor, care ar avea impact nefast asupra situației și poziției financiare. Mai ales în situații de criză, planurile și bugetele trebuie revizuite cât mai frecvent și nu ne putem baza pe efectivul obținut anterior sau pe metodele abordate și utilizate în situații obișnuite. Este imperios necesar de a face unele scenarii de stres la situații extreme pentru a analiza elasticitatea și comportamentul companiei în situații dificile, să calculați ce se va întâmpla în cazul unei anumite opțiuni și să dezvoltați un plan specific pentru fiecare dintre cazuri. Doar testând și anticipând lucrurile aveți șansa de a supraviețui.  

Creați fonduri sau rezerve

Dacă afacerea nu are încă rezerve, atunci este timpul oportun să începeți crearea acestora. Este o modalitate de imobilizare a resurselor disponibile pentru a face față unor eventuale scenarii nefaste. Fondurile de rezervă asigură o autonomie financiară și/sau de cash flow. Crearea de rezerve este o strategie de planificare a fondurilor conform destinațiilor de utilizare și accelerează sau impulsionează acumularea de noi fonduri în caz când acestea efectiv se epuizează.

Analizați minuțios costurile optimizându-le la maxim posibil

De foarte multe ori în timpul unei crize, antreprenorii sunt panicați, încercând astfel să reducă costurile cu orice preț. Totuși,  în locul mișcărilor bruște sub influența emoțiilor, este mai benefic și oportun să le revizuiți și analizați cu atenție. Într-o perioadă în care veniturile sunt în scădere, așa-numitele costuri fixe devin dureroase – cele care rămân neschimbate atunci când veniturile scad (de exemplu, chiria, salariile angajaților, costurile administrative etc.). Pentru a supraviețui crizei financiare forțate, încercați să negociați cu contrapărțile, de exemplu, cu locatorul, referitor la o reducere sau o amânare a plății chiriei pentru perioada de criză, în special minimizați toate cheltuielile negeneratoare de profit, cum ar fi de exemplu cheltuielile administrative.

Analizați și refaceți unele business procese în companie 

Este mult mai eficient ca unele activități din cadrul companiei să fie externalizate sau, dimpotrivă, să fie transferate in-house. De exemplu, pe măsură ce cererea scade, va fi mai eficient să utilizați un serviciu de curierat extern în loc să livrați independent mărfurile către clienți.

Amânați investițiile, cu excepția celor care sunt vitale sau care dau rezultate rapide. Acest lucru se aplică achiziției de echipamente de producere, echipamente de birou, dezvoltare de site-uri web și altele similare.

Utilizați oportunitățile oferite de criză. De exemplu beneficiați la maxim de reducerile existente, aplicați la granturi și subvenții de stat, formați parteneriate de afaceri și schimb de servicii, cooperați pentru a vă economisi resursele și a vă autogenera surplus sau rezerve de cash flow!

Nu panicați și acționați rațional

Nu luați acțiuni dure, luând în considerare fiecare pas în detaliu. Majoritatea antreprenorilor pe timp de criză iau decizii pripite. Fiți foarte atenți la costurile care creează valoare și valoare pentru client. Dacă un antreprenor prestează servicii de calitate, afacerea fiind construită pe bază de angajați bine pregătiți profesional, încercați să renunțați la reducerile de personal cheie. Anularea vacanțelor lungi pe cont propriu și a cheltuielilor care nu sunt strict necesare companiei ar putea ajuta semnificativ la menținerea afacerii cel puțin la nivelul de punct critic (zero) . 

Acordați atenție costurilor de publicitate și marketing. Merită sau nu să abandonați complet publicitatea, sau ar fi oportun să se reconsidere costurile și eficacitatea fiecărui canal de promovare, astfel limitându-vă doar la cele mai profitabile.

Conștientizați că scăderea calității bunurilor sau serviciilor pot avea un impact negativ pe termen lung mult mai mare comparativ cu economiile aduse în criză. Acest lucru se aplică și costurilor de restabilire a proceselor de afaceri: poate fi mult mai costisitor să identificați, antrenați și să adaptați un nou proces decât să-l păstrați pe cel deja existent.

Concluzie

Criza este un scenariu imprevizibil dar în același timp și o oportunitate de a rezista și a riposta unor situații nestandarde, iar un management financiar eficient este cel care anticipează și pregătește compania de a se confrunta cu dezechilibre care afectează esențial starea economico-financiară a companiei. Cum eviți efectele crizei? Cum eviți deficitul de cash flow? Cum reușești să asiguri o autonomie financiară pe timp de criză? Cum eviți insolvabilitatea sau falimentul? Acestea și alte întrebări necesită răspunsuri corecte, profesioniste în contextul unei abordări sistemice, riguroase și competente. Experții de la Vioser vin cu soluții practice atât în cadrul trainingurilor ce țin de domeniul financiar, cât și la nivel de consultanță individuală!

Share:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Lasă un comentariu

Înregistrare la training

Prețurile de transfer: noi reglementări metodologice și de raportare fiscală

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Imobilizari corporale și necorporale. Amortizarea in scopuri fiscale

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Aplicarea legislației muncii în entitățile din Republica Moldova: Concedierea. Indemnizații. Concedii. State de Personal. Controlul Public și Sindical. Sancțiuni.Probleme și Dificultăți.

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Rapoarte specifice și impozitarea Rezidenților Parcului IT

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Protectia datelor cu caracter personal

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Achiziții Publice de Valoare Mică

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Remunerarea salariaților în sectorul bugetar

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Contribuții de asigurări sociale. Modul și condițiile de acordare corectă a garanțiilor și compensațiilor salariaților din cadrul entității.

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Închiderea anului fiscal în ONC

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Aspecte contabile și fiscale în domeniul comerțului interior și exteriorr

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Închiderea anului fiscal și managementul financiar

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Politici Contabile în Agricultură

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Noile reglementări contabile la închiderea anului fiscal

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

VEN 12 - Declarația impozitului pe venit. Studii de caz

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă asigura că aveți cea mai bună experiență pe site-ul nostru.

Înregistrare la training

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Contabilitatea Costurilor și Subvenționarea în Agricultură

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Sinteza modificărilor și completărilor a Normelor contabile în sistemul bugetar pentru perioada 2022-2023

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Scrierea de proiecte în ONC-uri. Elaborarea cererii de finanțare pas cu pas

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Noutăți și modificări în Legislația Muncii aferent perioadei 2023-2024

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Elaborarea și scrierea proiectelor de dezvoltare rurală/locală cu Finanțare Europeană

*Descarca cont de plata:

TREND - 1,752 MDL
PREMIUM - 2,190 MDL

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Aspecte LEGALE, FISCALE și ASIGURĂRI SOCIALE aferent salariaților.

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Raporturile de muncă și salarizarea în cadrul Organizațiilor Necomerciale din Republica Moldova

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Modul de întocmire a situațiilor financiare consolidate în baza unui studiu de caz convențional

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Scrierea și implementarea proiectelor finanțate din surse oferite de partenerii de dezvoltare ai R.M.

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Salarizarea și gestiunea resurselor umane în instituțiile bugetare și instituțiile publice

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Raportarea financiară în sectorul bugetar

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Contabilitatea Costurilor de producţie. Calculaţia costului produselor și serviciilor.

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Închiderea anului financiar și fiscal 2024 fără erori: Tot ce trebuie să știi de la A la Z

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Schimbarea conducătorului și contabilului-șef al întreprinderii: aspecte juridice, contabile, fiscale

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Inventarierea activelor și pasivelor. Casarea mijloacelor fixe.

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Aplicarea procedurii administrative de către instituțiile publice și autorități

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Rapoartele fiscale ale contribuabilului. Modalități de calcul și declarare. Studii de caz.

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Aplicarea Codului Muncii în Republica Moldova

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Aplicarea legislației muncii în condițiile fenomenelor de criză. Probleme, dificultăți, comentarii, soluții

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate

Înregistrare la training

Elaborarea unui business plan de succes

* Apăsând butonul Aplică acum sunteți de acord cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, Termeni și Condiții și Politica de confidențialitate