sd 10 Pași

10 Paşi în eficientizarea lucrului contabilului

Administrator 19 Jan 2017

    Fie că sunteți contabil la o întreprindere sau la o organizație necomercială, important este să vă puteți organiza lucrul. Cu puțină planificare și cu următorii pași simpli, veți putea să vă organizați munca într-un mod extrem de eficient.

1. Înregistraţi compania Dvs. pe portalul https://servicii.fisc.md, activând serviciile de raportare electonică şi serviciile de acces la informaţii destinate persoanelor juridice. Utilizând semnăturile electronice, aveţi  posibilitatea:

  • să emiteţi şi să semnaţi facturi online fără a merge personal la client;
  • să comandaţi online formulare tipizate fără a face acest lucru la oficiul Serviciului Fiscal de Stat;
  • să accesaţi datele companiei în mod avansat;
  • să verificaţi contul curent vis a vis de datoriile sau creanţele pe care le aveţi la Bugetul de Stat;
  • să verificaţi online facturile fiscale;
  • să depuneţi online cererea către Serviciul Fiscal de Stat dacă doriţi să deveniţi plătitor TVA;
  • să depuneţi online declaraţiile şi dările de seamă lunare, trimestriale şi anuale către Serviciului Fiscal de Stat;

2. Înregistraţi compania Dvs. pe portalul http://raportare.md/ astfel, utilizând semnăturile electronice, aveţi  posibilitatea:

  • să depuneţi online declaraţiile lunare, trimestriale sau anuale către Casa Naţională de Asigurări Sociale;
  • să depuneţi online listele de evidenţă nominală a persoanelor asigurate angajate către Compania Naţională de Asigurări în Medicină;

3. Instalaţi-vă serviciu bancar de deservire la distanţă destinat persoanelor juridice, astfel nu va fi necesar să mergeţi de fiecare dată la bancă pentru a efectua o plată sau a ridica extrasele bancare. O puteţi face din biroul Dvs.;

4. Stabiliţi împreună cu clienţii şi furnizorii o zi în săptămână în care emiteţi facturi şi o zi pentru recepţionarea lor. Astfel, nu ve-ţi fi deranjat în fiecare zi şi ve-ţi putea să vă concentraţi mai bine la ceea ce faceţi;

5. Nu insistaţi ca contabilul Dvs. sa vă menţină şi partea de HR şi contractele şi multe alte task-uri, fapt ce va influenţa negativ calitatea menţinerii evidenţei contabile în companie;

6. Elaboraţi un proces intern pentru departamentul Contabilitate. Astfel, cronometrând timpul utilizat în menţinerea evidenţei contabile  zilnice, ve-ţi fi capabil să decide-ţi dacă este cazul sa delegaţi şi alte sarcini contabilului, sau nu;

7. Achitaţi din contul companiei pentru contabilul Dvs. cursuri de instruire în domeniul menţinerii evidenţei contabile, raportării şi fiscalităţii. Această investiţie va fi valorificată prin minimzarea erorilor de calcul;

8. Abonaţi-vă la Monitorul fiscal- http://monitorul.fisc.md/, revista Contabilitate şi Audit, sau alte reviste unde contabilul va găsi răspunsuri la multe întrebări neclare din Legislaţia locală în domeniul contabilităţii şi fiscalităţii;

9. Utilizaţi opţiunea de a apela gratuit Centrul unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat la numărul de telefon 0 8000 1525 şi a obţine răspunsuri gratuite la întrebări din domeniul fiscal;

10. Utilizaţi Calendarul fiscal al contribuabilului emis lunar de Serviciul Fiscal de Stat pentru a fi la curent pe de o parte cu data când expiră termenul de achitare a impozitelor şi taxelor şi pe de altă parte cu data când expiră termenul de prezentare a dărilor de seamă fiscale. 

    Vioser Consulting vă dorește succese în activitatea voastră zilnică!

Abonează-te acum la newsletter !

Pentru a fi mereu informat

Sunteți deja abonat
Ați fost înregistrat cu succes
Eroare